Reklamy wideo na Facebooku to sposób na docieranie do klientów. Dowiedz się więcej o reklamach wideo, formatach filmów itp.
Zobacz zalecenia dotyczące projektowania wideo do publikacji w serwisie Facebook
Zobacz zalecenia dotyczące projektowania wideo do publikacji w serwisie Facebook
Opcje reklam wideo zostały opracowane pod kątem Facebooka, Instagramu i Audience Network, zgodnie z tym, jak ludzie odbierają treści – od krótkich filmów odtwarzanych w drodze po dłuższe filmy, które ogląda się na kanapie.
Docieraj do odbiorców tam, gdzie spędzają czas.
Użytkownicy urządzeń mobilnych wolą krótsze reklamy wideo – nie powinny trwać dłużej niż 15 sekund. Krótsze filmy uzyskują wyższe współczynniki ukończenia emisji, co pozwala na zaprezentowanie przekazu marketingowego w całości.
Tworząc materiał wideo, należy pamiętać o ważnych zaleceniach serwisu Facebook.
Proporcje dotyczą rozdzielczości filmu np film w formacie 16 : 9 to rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli.
Rozdzielczość – 1920 x 1080 px
Rozdzielczość – 1200 x 1200 px
Rozdzielczość 960 x 1200 px
Rozdzielczość 800 x 1200px
Rozdzielczość 1080 x 1920 px
Tworząc materiał wideo, należy pamiętać o ważnych zaleceniach serwisu Facebook.
Przestrzeganie poniższych wytycznych przy projektowaniu reklam zapewni im prawidłowe wyświetlanie we wszystkich miejscach na Facebooku:
Letterbox – technika dostosowywania materiału wideo w panoramicznym formacie obrazu do użycia na ekranie o formacie standardowym.
Pillarbox – technika dostosowywania materiału wideo w standardowym formacie obrazu do użycia na ekranie o formacie panoramicznym.
Audience Network to sieć aplikacji i witryn internetowych należących do wydawców, w których można wyświetlać reklamy z czego 50% to reklamy wideo.
Pre-roll to rodzaj reklamy internetowej w formacie wideo, która emitowana jest przed emisją oglądanego przez użytkownika filmu. To odpowiednik reklamy telewizyjnej przed emisją oglądanego programu telewizyjnego.
Mid-roll to rodzaj reklamy internetowej w formacie wideo, która emitowana jest w trakcie emisji oglądanego przez użytkownika filmu. To odpowiednik reklamy telewizyjnej w przerwie reklamowej w trakcie programu.