Facebook rozmiary filmów wideo

Reklamy wideo na Facebooku to sposób na docieranie do klientów. Dowiedz się więcej o reklamach wideo, formatach filmów itp.

Zobacz zalecenia dotyczące projektowania wideo do publikacji w serwisie Facebook

Opcje reklam wideo zostały opracowane pod kątem Facebooka, Instagramu i Audience Network, zgodnie z tym, jak ludzie odbierają treści – od krótkich filmów odtwarzanych w drodze po dłuższe filmy, które ogląda się na kanapie.

REKLAMY WIDEO W AKTUALNOŚCIACH

Docieraj do odbiorców tam, gdzie spędzają czas.
Użytkownicy urządzeń mobilnych wolą krótsze reklamy wideo – nie powinny trwać dłużej niż 15 sekund. Krótsze filmy uzyskują wyższe współczynniki ukończenia emisji, co pozwala na zaprezentowanie przekazu marketingowego w całości.

pch-net-pl-300x600px
fb-rozmiary-wideo-1920x500px

Specyfikacje filmów i obrazów w umiejscowieniach reklam

Tworząc materiał wideo, należy pamiętać o ważnych zaleceniach serwisu Facebook.

  • Współczynniki proporcji dla urządzeń mobilnych. Pionowe filmy (formaty 4 : 5, 2 : 3 i 9 : 16) mogą być najbardziej wciągające, ponieważ większość użytkowników telefonu trzyma go w pozycji pionowej.
  • Czas trwania. Ogólna zasada jest taka, że krótkie filmy (trwające do 15 sekund) najlepiej sprawdzają się na urządzeniach mobilnych i w Aktualnościach.
  • Dźwięk. Zadbaj o czytelny przekaz także przy wyłączonym dźwięku, ale kiedy klienci go włączą, zaskocz ich pozytywnie. Upewnij się, że przekaz jest zrozumiały także przy wyłączonym dźwięku (włącz napisy), jednak dodaj do filmu dźwięk, aby osoby odtwarzające reklamę z dźwiękiem miały bogatsze doznania.

Zalecenia dotyczące projektowania filmów wideo.

Proporcje obrazu dla filmów reklamowych od 16 : 9 do 9 : 16

Czym są proporcje filmów ?

Proporcje dotyczą rozdzielczości filmu np film w formacie 16 : 9 to rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli.

Poziome 16 : 9

Rozdzielczość – 1920 x 1080 px

fb-wideo-rozmiar-16-9

Kwadratowe 1 : 1

Rozdzielczość – 1200 x 1200 px

fb-wideo-rozmiar-1-1

Pionowe 4 : 5

Rozdzielczość 960 x 1200 px

fb-wideo-rozmiar-4-5

Pionowe 2 : 3

Rozdzielczość 800 x 1200px

fb-wideo-rozmiar-2-3

Pełne portretowe 9 : 16

Rozdzielczość 1080 x 1920 px

fb-wideo-rozmiar-9-16

Wymagania techniczne dla plików wideo

Tworząc materiał wideo, należy pamiętać o ważnych zaleceniach serwisu Facebook.
Przestrzeganie poniższych wytycznych przy projektowaniu reklam zapewni im prawidłowe wyświetlanie we wszystkich miejscach na Facebooku:

  • Tekst 125 znaków
  • Nagłówek 40 znaków
  • Opis linku 20 znaków
  • Film Kompresja wideo H.264, preferowany profil wysoki, kwadratowe piksele, stała szybkość klatek, progresywne skanowanie, brak efektu Letterbox i Pillarbox
  • Klatki maks. 30 FPS (klatek na sekundę)
  • Rozmiar miniatury Rozmiar miniatury powinien odpowiadać współczynnikowi proporcji filmu. Miniatura nie może zawierać więcej niż 20% tekstu.
  • Dźwięk Kompresja dźwięku stereo AAC, zalecana szybkość powyżej 128 kb/s
  • Rozmiar pliku Maksymalnie 4 GB
  • Minimalna długość filmu 1 sekunda
  • Maksymalna długość filmu 240 minut
  • Napisy do filmu Opcjonalne, ale zalecane

Czym jest efekt Letterbox i Pillarbox ?

Efekt wideo Letterbox

Letterbox – technika dostosowywania materiału wideo w panoramicznym formacie obrazu do użycia na ekranie o formacie standardowym.

efekt-letterbox

Efekt wideo Pillarbox

Pillarbox – technika dostosowywania materiału wideo w standardowym formacie obrazu do użycia na ekranie o formacie panoramicznym.

efekt-pillarbox

Facebook – Audience Network

Audience Network to sieć aplikacji i witryn internetowych należących do wydawców, w których można wyświetlać reklamy z czego 50% to reklamy wideo.

Jakie są dostępne cele dla kampanii reklamowych ?

  • Rozpoznawalność marki ( tylko film )
  • Zasięg ( tylko film )
  • Ruch
  • Aktywność ( tylko film )
  • Instalacje aplikacji
  • Wyświetlenia filmu ( tylko film )
  • Konwersje
  • Sprzedaż katalogu produktów

Co się dzieje z reklamą po kliknięciu ?

  • Reklama spowoduje otwarcie linku w nowym oknie przeglądarki
  • Reklama spowoduje wyświetlenie monitu o zainstalowanie aplikacji
  • Reklama spowoduje uruchomienie aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym

Informacje o Audience Network dla reklamodawców

Czym jest reklama wideo Pre-roll ?

Pre-roll to rodzaj reklamy internetowej w formacie wideo, która emitowana jest przed emisją oglądanego przez użytkownika filmu. To odpowiednik reklamy telewizyjnej przed emisją oglądanego programu telewizyjnego.

Czym jest reklama wideo Mid-roll ?

Mid-roll to rodzaj reklamy internetowej w formacie wideo, która emitowana jest w trakcie emisji oglądanego przez użytkownika filmu. To odpowiednik reklamy telewizyjnej w przerwie reklamowej w trakcie programu.

Zalecenia dla filmów w serwisie Facebook

  • Współczynniki proporcji dla urządzeń mobilnych. Projektuj reklamy przede wszystkim na urządzenia mobilne. Pionowe filmy (formaty 4:5, 2:3 i 9:16) mogą być najbardziej wciągające, ponieważ większość użytkowników telefonu trzyma go w pozycji pionowej.
  • Czas trwania. Ogólna zasada jest taka, że krótkie filmy (trwające do 15 sekund) najlepiej sprawdzają się na urządzeniach mobilnych i w Aktualnościach.
  • Dźwięk. Zadbaj o czytelny przekaz także przy wyłączonym dźwięku, ale kiedy klienci go włączą, zaskocz ich pozytywnie. Upewnij się, że przekaz jest zrozumiały także przy wyłączonym dźwięku (włącz napisy), jednak dodaj do filmu dźwięk, aby osoby odtwarzające reklamę z dźwiękiem miały bogatsze doznania.